maandag 27 oktober – Herdenking bevrijding bij Welsh Monument

Op 27 oktober vond weer de jaarlijkse herdenking van de bevrijding van ‘s-Hertogenbosch plaats bij het Welsh Monument in Hintham aan de Aartshertogenlaan.
De organisatie is in handen van het Gemengd Koor ‘s-Hertogenbosch. De veteranen van het VOC leveren een bijdrage, net als studenten van de opleiding VEVO van het Kw1c. Elk jaar is ook een koor uit Wales aanwezig. De volksliederen uit Engeland, Wales en Nederland worden gezongen.
En er is een korte herdenkingstoespraak die eindigt op de woorden: We will remember them.